A true migrator is the one who abandons what Allah has prohibited. This is what our beloved prophet has said. That is the true hijrah. We leave behind our unlawful acts...and yet, we doesn't even need to wait until first of Muharram to do the change..it is a sweet HIJRAH then.

Saturday 25 June 2011

IPG TUANKU BAINUN

osalam...

20 jun ari tuh.. dgn rasminya aku mendaftar kat IPG TUANKU BAINUN, PULAU PINANG..
n berulanglah orientasi yg dah lama ditinggalkan....

okay.. dgn baju kurung putih n kain hitam..yg terpaksa diulang pakai selama seminggu tu, berjalan naik bukit turun bukit dalam satu barisan dgn heels... (OMG..OMG...)mmg penat+ adventure la...

anyway pengalaman orientasi yg sumpah kebaboom+ gempak haram.. x kan aku lupa kowt???

antara aktiviti yg kitorg buat semasa kat sana...

isnin: pagi daftar, uruskan segala borang , amik kunci, masuk bilik... n kemas.. tidur... petang ada taklimat....

selasa: ldk1,2,3 bersama fasi n tutor... petang ada nyanyian lagu patriotik..malam ada taklimat..

rabu: taklimat...... riadah....malam bersama jpp..

khamis: taklimat..... majlis penutup n malam kebudayaan..

jumaat: gotong-royong n balik kampung..


*maybe korg rasa apa y kebaboom nyer.. byk taklimat jer.. jgn x tau.. biasanya.. sebelum start taklimat or aktiviti pasti ada game... cam lagu ulat bulu, cap kelicap, lori lari... gajah, penguin, helang, byk lagila.....

n yang paling kebaboom... hari first daftar dah ada budak buat perangai.... MasyaAllah.. hari pertama dah merokok dalam tandas....!!!!!!! pastu time kena panggil ngan senior boleh lagi die menjawab, menjeling.... astaghfirullah.macam ni ke nak jadik bakal guru..

pastu yg special nyer..setiap kali sebelum nak gi mana2.. kitorg kena berkumpul dulu... contohnya: solat subuh kol 5.43.. jadi, kol 5 setengah pagi kene kumpul b4 budak muslim gi surau yg non-muslim gi kelas moral.. dahla balik biase dalam kol satu lebih.. jalan2 siap2 lagi tidur dalam kol 2.. pack x jadual kitorg??? hahaha.. jgn igt dak laki tu problem die stop kat situ jer.. diorg x pernah gi surau time solat.. n selalu lambat or x de pun sampai kitorg dah gerak... macam biase la... kita kena denda semata2 3 org dak laki yg bermasalah tu...

kurang ajar giler.. ramai la yg x puas hati... lagi2 dak tesl, sebab laki 3 org tu budak tesl... malek, mujahid, n fakhri.. aku terdengar gak ada org kutuk diorg, tapi bukan aku..

sampai malam selasa tu.. jpp sendiri bergaduh sesama sendiri sebab kitorg ..ada yg kata camp com manajalkan sgt kitorg yg lembap ni... hahahaha... panas.. panas.... ulang suare.. sume sebab budak yg bermasalah tu...

malam bersama jpp... mula2 okay,.. yelah.. sebab sebelum tu kitorg dah mintak tandatangan n carik sape diorg... tiba2.. ada pergaduhan... sebab budak lembap tu....sampai sume senior turun la... nak belasah.... yg pompuan mmg dah histeria la... aku dahla depan, tepi plak tu.... mmg nampak segala mende yg terjadik.. tapi aku mmg x leh tahan senyum... rase nak gelak pun ada... (cuma terpaksa cover sebab takut nanti kena marah x pasal2) sebab dak pompuan dah meraung cam apa tah, n senior pun dah mengganas....diorg suruh pompuan sumer tutup mata.. yg laki kena undur belakang... sebab mmg menjawab gila **** la.. berani nak mampus.... lama giler..... n 1, 2, 3...


HAPPY BIRTHDAY TO YOU.... HAPPY BIRTHDAY TO YOU.... HAHAHAHAH... nak wish birthday rupenyer... hahahahah..

budak laki yg kurg ajar 3 org tu sebenarnya senior yg menyamar.... n sume hanyalah lakonan semata2... bayangkan 3 hari die join aktiviti... buat masalah, menjawab n jpp sekali berlakon kena marah dorg... 3 hari beb.. lama gila nak berlakon cam tuh... nasib baik aku x percaya.... dapat agak sebab mmg ada yg x logik sikt .. cam ada jpp tergelak b4 pergaduhan tu... [astu aku pernah ternampak jpp berborak dgn fakhri tu elok2... pastu dorg x pernah ada time slot pagi which it means maybe time tu dorg ada kuliah.. n AKU X PERNAH JUMPA ORG YG NAK JADIK CIKGU KURANG AJAR TAHAP PETALA KELAPAN CAM TU SEKALI!!!!! so, aku observe n wat kesimpula sendiri.. berdoa b ila die akan tamatkan lakonan ni.. sebab mmg dah x tahan dah kena torture sebenarnya...

ttrimas gak kepada majalah Mengkuang.. majalah ipg.. sebab membuktikan hipotesis aku tu tepat!. hahaha so, bila die tanya sape yg dah tahu... aku pun angkat la tgn.. pastu ada senior cakap.. "patutlah ko asik tergelak dari awal tadi" aku pun.. gelak jelah..

mmg gempak kan... orientasi yg dibuat mmg nak bagi kitorg bersedia .. buang segala ego.. belajar sabar.. mmg ada pengajaran lah..

anyway trimas kat jpp yg berusaha nak jayakan orientasi n senior yg menyamar tuh...

n senior yg carik gaduh jugak...



okay.. tu baru permulaan,.,.. davix tetap di hatiku.... ada jugak bende yg buat aku rindu davix, gelagat davix... but life must go on...

p/s: aku maybe masuk pidatyo lepas ni.. ada senior suruh cuba... doakan aku yer..

9 comments:

  1. oh lagui satu, senior yg aku tumpang tu prebewt sapu... taxi yg senior kitorg sendiri bawak.. bayarlah.. vbukan aku ada ngorat mana2 senior tumpang balik pun..

    ReplyDelete
  2. weyh..waa...
    ak rse klu ak kt situ ak mmg percaye r...
    dhsyat gk dorang nih..

    ReplyDelete
  3. hahahahahahaha
    okeyh aku mmg igt ada bdk yg jahat camtuh nk jd cikgu, HAHAHAHA

    LIKE THIS POST !

    ReplyDelete
  4. tulah pasl.... best kan??? senoir kitorg mmg gempak..
    nanti kita jumpa boleh aku citer lagi./

    ReplyDelete
  5. weh hahah. las week, time koko kat intec pon ade lecturer ni cm tetibe marah sbb ade bdk krg ajar.
    pas2 aku pon ckp ni mesti birthday wishes ni.
    las2 mmg btl pon. omg, tolonglah. HHAHAH. gila lame eh sume ni =__=' tp best gak bile dpt kantoikan prank org :P

    ReplyDelete
  6. okey..gempak gak orentasi tuh..haha drp orentasi aku cm hampeh je..!! :)

    ReplyDelete
  7. weh.bes3! aku suka! aku suka! *tiba2..HAHAHA

    ReplyDelete
  8. Wawa...satu lagi...budak yg bermasalah tu kan kena denda peluk tiang n cakap, "TIANG, TIANG, SAYA SAAAYANG AWAK.MUAHH" cium tiang...haha...lawak tol la...mmg best giler la orientasi ni...

    ReplyDelete
  9. wawa~~~
    gud luck in pidato ya~~~
    -syarifah@efa-

    ReplyDelete