A true migrator is the one who abandons what Allah has prohibited. This is what our beloved prophet has said. That is the true hijrah. We leave behind our unlawful acts...and yet, we doesn't even need to wait until first of Muharram to do the change..it is a sweet HIJRAH then.

Saturday 26 March 2011

outing....with yan, tora, wan....

Haha..baru kali ini berkesempatan nak tulis pasal outing hari tue....
last monday, 21/3.. aku dan minah 2 ronggeng nie wat plan nak wat lawatan..
bukan ke mana pun, gi stesen minyak jer...haha..sentul jaya....
so, tora, yan n wan pun bergeraklah...agak2 nak dekat sampai kl central, br aku kuar umah...
agak lame dorg tunggu..sorry girls, but I did pay for the breakfast right??/

haha..beli tiket sampai sentul n bile dah sampai...wan sibuk ngan abang jage tiket yg kononnye handsome tue...(soory ye wan, not my taste)

tgh tunggu punye tunggu cab, kitorg terperasan satu dinding ygamat menarik perhatian...
n decide nak amik gambar kat situ..totaly macam cheesecake...so cute..
apa yg kitorg wat tu membuktikan satu facts...
BUDAK2 DAVIX MEMANG NO. 1 KALAU BAB TANGKAP GAMBARN VIDEO YG BUKAN2!!!!

turun cab, mula2 nak wat surprise, tapi dah terkantoi...
sebab lilot had caught us first!!
x perla.. belum sempat bersalam...lilot suruh kitorg tunggu dulu..
macam ade problem besar kat stesen tue...
dgn gaya lilot yg kibut..n macam bos.(ala2 memberi arahan kepada org yg lebih tue)
aku tau kitorg terpaksa bersabar...sempat gak arr kluar masuk toilet beberapa kali..
at last waktu zuhur pun dah masuk n kitorg decide nak lepak kat surau die..
n dlm kol 2 suku baru lilot datg n ajak makan...
at last!!!!

menapak punya menapak...agak jauh gak..sebab lilot x sure ade tmpt makan melayu ke x kat jln tue,
tapi aku yg paling confident..ckp"mesti ade punyer"(well, i'm the confidence itself..,haha)
dan.......akhirnya kitirg kitorg jumpa satu tmpat makan....
tgh syok makan..la, hujan rupenyer..
dgn gaya dah risau,masing2 tertanye2.. camne nak balik..??
sekali lagi aku memberikan jawapan utk menyedapkan hati yg gundah..
"kita redah jela..."
n wan balas.."ko bolehlah,kate baru balik plkn..."
haha"aku memang dah bese ngan benda2 camni"aku pon balas la balik..
akhirnya kitorg pun berjalan dgn aku di tengah2..yan n lilot di depan, n wan n tora lak di belakang..(gaya berjalan bersama bodyguard)

after lilot solat zuhr, baru kitorg bersalam2an..n balik..
sempat gak arr tangkap gambar dgn bantuan rakan sekerja lilot, hasyim?? entahla, (sorry bro, i x pernah nak tau ape your name) yg jadi our unprofessional photographer
mmg lawak pun gmbr yg dia tangkap tue..macam2 post ader...

itu cerita di petronas sentul jaya...kat stesen sentul ada cerita lain plak..

lepas beli tiket n menunggu di kawasan koc wanita..(ini satu keistimewaan yg amat baik)
rase te ringin nak call kawan2 yg lain...sebab kat stesen minyak tadi leha ade call(pekat betul kedah hang)n zaki pun ade(main game who's there..sampai hati ko x igt cam suara aku zaki, penat aku bercakap..) n wan yg nak promote no baru die(hot ticket ar katekan)pun call lah..izy, our head-batch assistant yg dipilih..mula 2 biasejer..perbualan nyer..

wan:helo, ni izyana ke?
yang kerja dekat bakery tue?apa?awak dah x keja kat situ?
***perbualan terganggu sebab aku mintak phone****

wawa:betul ke awak dah x kerja dekat situ?sebab saya ingat nak order wedding cake..

izyana:saya memang dah x kerja kat situ..

wawa:oh, actually, saya nak order wedding cake yg 4 tingkat punyer,,..sebab majlis nyer dlm..two momth lagi..ingatkan awak still kerja kat bakery tue..

izyana:x per2 macam nilah..saya bagi awak no. org yg awak leh contact...

wawa:awak nak bagi saya no.?? malay ke??

izyana: no..

wawa: sebab you know, saya bukan ape,.. susah nak berurusan dgn non-malay nie..x selesa..

izyana:eh, jgnlah..dia okay..

wawa:x de ke malay yg saya boleh contact?kalu boleh saya mmg nak berurusan dgn maly jer..

izyana: (terdiam kejap)..mmg x dela..

wawa:x pelah kalu camtu..i guess maybe i cancel jelah...

izyana: cancel?? janganla macam ni.die okay..

wawa:i guess maybe i terpaksa tukar drpd cake 4 tingkat tue kpd ...pulut kuning jelah..
(time nie masing2 dah x leh tahan gelak lagi..n aku dah kehabisan idea,.so, aku bagi balik
phone kpd wan)

wan:izy,!!!ni kitorg la...ade yan, wawa, tora, n aku wan...

izyana:hoi!!!!!!

n adelah other conversation lain after tue..yg penuh dgn gelak ketawa..


tue citer pasal izy..ada yg lain lagi ...mangsa seterusnya..ha! nurul iman amanina...
mangsa yg paling seronok utk diprank...(sorry ye akak, awak mmg kaki gelabah)

Wawa:hello, assalamualaikum, itu cik nurul iman amanina ke??

iman:waalaikumussalam. ye saya>.?

wawa:awak owner nursery yg jaga budak2 tue ke?

iman:saya? ha, bukan?

wawa:betul awak bukan owner nursery tue?/

iman: bukan2.. saya cume tolong mak saya jaga kat situ jer.

wawa: so, nursery tu your mom's punyerla eh??

iman:hmm..hmm.. haah(dah mula gelabah..)

wawa: actually macam ni..i ingat nak hantar anak I pegi nursery tue..
sebab I macm kind off busy..takut terkejar2 nak uruskan anak2..agak2
you charge berapa ekk??

iman: (ada jawab somthing...tapi aku x amik peduli sangat coz tengah busy gelak ngan wan, tora n yan)

wawa: oh, okay...err..kat situ terima x kanak2 hyper? sebab ank I ni hyper sikitla...

iman: hyper??boleh kot..

wawa: I bukan aper..risau..sebab me n my husband mmg agak busy...dulu ada bibik...tapi
entah macammane ntah, die boleh lari pulak...

iman: ???taper, nanti...

wawa:you boleh bayangkan x??mmg la org indon nie,,kita dah bagi kerja...gaji mahal..RM1000
lagi.. bukan senang tau dah dpt gaji camtu...dia boleh lari pulak??

iman:macam nila.....

wawa:n you know??what's even worst..I dah apply dah diorg hantar maid baru..dah bayar 80% tapi
x smpi lagi

iman: puan...,,

wawa:80% bukan murah tau,..i x taula nak wat canne<







gambar2 yang sempat disnap....

3 comments:

  1. soory..ader error banyak lagi sebenarnyer. tapi inila serba sedikit yg jadi..anyway..

    Izyana Mohd Rusdin:awak masih cool, macam dulu..
    Nurul Iman Amanina:you are soo gelabah sis..anyway thanks..sebab aku dah lame x berprank..n x sangaka aku masih ada bakat utk itu..
    Siti Solehah Zainol: kedah hang pekat sangatla leha
    Mohd Zaki Atan: ko call on the right time, right place
    Dalila zaidi: thanks 4 the lunch..n layan kitorg kat petronas tue ko mmg multitalented arr(boss kau, supervisor kau, cleaner pun kau..)
    Nurul Atira: really enjoy it!!friends forever okay??
    Wan Nur Syuhada: hot ticket kau mmg berguna.. n kau mmg cuai...camnela sos boleh kena baju,,..byk lak tue..
    Izyan Zahirah: no comment.. dah bosan.. asik ngan kau jer..dari skolah sampai plkn...x de arr(just kidding)..paper nanti kalau nak jalan roger aku tau...best travel ngan kau...balik segamat same2 ke??

    ReplyDelete
  2. hahaahaha...mmg ak menggelabah ea??
    ak nih sume bajet..
    bajet cun
    bajet hawt
    bajet tinggi
    bajet cool

    tapi hakikatnye..aduyaiii,tp tape la..
    i dpt husband cool gitu,insyaallah~hehehe

    ReplyDelete
  3. hahahahahahahahahaha. bengang gila weyh citer tak abes.

    enjoy this post. sumpah,haha
    iman sumpah gelabah dah eh, haha

    ReplyDelete