A true migrator is the one who abandons what Allah has prohibited. This is what our beloved prophet has said. That is the true hijrah. We leave behind our unlawful acts...and yet, we doesn't even need to wait until first of Muharram to do the change..it is a sweet HIJRAH then.

Thursday 11 August 2011

Maka Bersyukurlah Dengan Apa Yang Ada... Alhamdulillah

Assalamualaikum...

Ku mengharapkan ramadhan kali ini penuh makna....
agar dapat kulalui dengan sempurna....

Alhamdulillah, dah masuk fasa kedua Ramadhan...
macam2 dah dilalui....

walaupun jauh dari ibu bapa, sanak saudara, rakan taulan..
hidup mesti diteruskan...

awal puasa hari tuh nak menangis jugakla,
x semua makanan yg kita nak tu dapat,
bukan x pernah terlintas nak makan roti john, air buah yg sedap, lauk mak masak, paling x pun makanan kat bazar luar pagar sekolah yg beli macam banduan penjara...

tapi, bila fikir balik, bersyukurlah dengan apa yang ada..
untungla masih ada org yg masak utk hari isnin sampai khamis...
makan nasi.. bukan setakat kurma je..
masih boleh join tadarus yg memang ada jadual...
masih boleh solat terawih ...
masih boleh ikut usrah yg memang penting dalam perjalanan hidup ini...
dan masih boleh buat macam2 benda yang boleh rapatkan diri dengan Allah...
yang peling penting... masih hidup untuk merasa nikmat Allah yg tidak ternilai itu..

sebut pasal nikmat...
teringat kat nikmat Allah yg satu iaitu nikmat wajah..
x kisahlah betapa hodoh pun muka yg terpamer kat kad matriks tu,,...
hitam mana pun...
AKU X KISAH!!!

memang aku akan pakai kad matriks tu dengan bangga.
hahahaha.... untung masih ada muka...
kalau sekali Allah tarik nikmat muka tu... masyaAllah.. minta dijauhkan..

*walaupun tensi pada mulanya, biarlah... ada kau kisah kalau muka aku buruk pun???

4 comments:

  1. wa jom dtg BAZAAR nilai, mcm2 ade!
    aq pon b'syukur dgn muka aq kat kad matriks, btul2 kite kna b'syukur sbb mn thu kang ALLAH hilangkan mulut k hidung tib2 jatuh ke bawah k kn dh lain critany....AQ XKESAH MUKA KO BURUK wawa sbb ap2pon ko TETAPKAWAN AQ SMP BILE2....

    ReplyDelete
  2. aku rindu kau...
    take care ye wawaku,:)

    ReplyDelete
  3. lily: hahahaha.. aku nak gi bazar nilai...
    tapi aku x boleh balik..iskiskisk..
    sebenarnya kawan aku kata muka aku okay
    jer dalam kad matriks tu.. comel lagi...
    ahaks..(perasan)

    hafsah: saya rindu awak juga.. sangat2..
    take care too..

    ReplyDelete
  4. aq xkata muka ko bruk la wa..ko la org plg comel penah aq jmp!

    ReplyDelete