A true migrator is the one who abandons what Allah has prohibited. This is what our beloved prophet has said. That is the true hijrah. We leave behind our unlawful acts...and yet, we doesn't even need to wait until first of Muharram to do the change..it is a sweet HIJRAH then.

Saturday 7 May 2011

hero...

salam..biarlah aku buka mukadimah dengan..


"THE FLOWER THAT BLOOMS IN ADVERSITY IS THE MOST RARE AND BEAUTIFUL OF ALL"
~emperor of china, Mulan~


tol tu..mmg susah nak jadik bunga yg hidup kat apa jua keadaan..sama lah macam betapa susah nye nak jadik insan yg boleh tahan dgn apa jenis cabaran+dugaan+ombak besar+banjir kilat dalam hidup...plus..walau seteruk n sekuat mane pun kita cuba, air mata ni x kan terlepas drpd menitis..n terus menitis....

drpd zaman skola dulu..menangis bila mak x leh datang melawat time weekend, bila rase penat sampai x dah terjangkau tahap nak stop all the nonsense, bila ade muhasabah diri, tazkirah kat surau yg touchy2 psal parents, bila markah exam teruk macam najis, bila tgk hindustan n x kisah org gelak cam ne pun..bila rase ade citer kawan2 yg dispillkan tu rase cam sedih tahap gaban.., bila rase tension di kepala sangat kronik sampai rase nak amik segala macam ubat yg ada so that aku boleh tidur dgn tenang...tp sedar yg bila aku bangun masalah tu x kan ke man..n tidur tu bukan bulldozer yg boleh hancurkan all the probs.., bila dok sorg2 kat surau ke?atas katil e? or mana2 tempat yg lonely n fikir pasal perkara2 luar alam yg pernah aku buat b4,bila rase sedih nak tinggalkan kawan2 at the end of the schoolday,bila mana benda yg diimpikan x dapat ..or bila apa yg x nak tulah yg jatuh ke pangkuan... bila rasa sakit hati yg teramat waktu first crush...

sampai la skarang aku boleh gelak pecah perut kalau ingat balik pasal crush sampah tue..n tersenyum reda waktu result kluar n i'm not one of the straight a's student...

sumpah..kehidupan ini telah mengajar aku untuk jadi siapa aku skarang..lebih reda n tabah dgn semua ketentuan Ilahi....

benarlah...semua milik Allah..hati pun Allah yg pegang..Dia bolak-balikkan hati..Dia yg ketuk pintu hati nak berubah....Dia yg takdirkan segala-galanya...n memang ada hikmah di setiap takdir buat hambaNya....

dan terima kasih untuk mereka yg selalu ada...esp....family...cikgu2...kawan2 Davix....una, azman, pai, wan, yan, lilot, leha, farhah, maya, hafsah, tora, tiqah azni, iman , yana, alai, husna, semua......ramai yg x dapat nak disebutkan kat sini...sebab selalu ada utk aku n ceriakan aku saat dah mampu nak berhenti nangis,....

sebab menangis itu bukti kita hidup.....n pai..ko memang hidup...walaupun dengan drama swasta ala2 ibu mertuaku...

aku x kisah kalau org nak cakap entry kali nie gaya macam tazkirah hari ini drpd fatin najwa ke ape ker.....

sebab....

aku bukan MULAN yg sangat kuat nak menyamar macam lelaki....n aku bukan juga HEROIN HINDUSTAN yg menunggu diselamatkan hero nya atau KAJOL yg kejar kereta api last minit nak ikut shah rukh khan dalam dilwale dulhania le jayenge...

aku cuma nak jadi org yg kuat dalam mengejar eternal happiness...n mardatillah...

insyaAllah...

5 comments:

  1. bestnya blog wawa, ada prkataan2 yg aku bru dgr, mardatillah. apa mksudnya eh? hehe.


    anyway wawa, gud luck, chayok and ganbatte! weeehuuu <3.

    ReplyDelete
  2. KAJOL yg kejar kereta api last minit nak ikut shah rukh khan dalam dilwale dulhania le jayenge..
    aq la kajol tuh..wakkaka!

    ReplyDelete
  3. hahaha.walawei.kau da bolay ganti ustazah mariatun nih.cayalah wawe.haha

    ReplyDelete
  4. oh puhleaseeee....la wann syada...mmg jauh panggang dari api ni....
    ko pernah dgr ke ustazah mariatun cakap cam ni??

    ReplyDelete